انواع روش های پاکسازی پوست صورت
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

همه چیز درباره پاکسازی پوست و روش های آن
لایه برداری یکی از مهم ترین خدمات مراقبت از پوست برای خانم ها و آقایان می باشد که توسط متخصصان، متخصصان سلامت پوست و مو، زیبایی شناسان و آرایشگران به شدت توصیه می شود. اما باید بدانید که چگونه روش های صحیح و روش های اولیه تمیزکاری را اجرا کنید و چگونه آن را به درستی انجام دهید.
پاکسازی پوست به چه معناست؟
پاکسازی یک اصطلاح بسیار کلی و عمومی است که ترکیبی از تکنیک های مراقبت از پوست را توصیف می کند که به سه هدف دست می یابد. هر کدام از این اهداف فواید خاص و متفاوتی برای پوست دارند.
حذف سلول های مرده
تمیز کردن خاک و چربی
با رطوبت رسانی، تغذیه و افزایش گردش خون به پوست کمک می کند
مراحل پاکسازی پوست
حذف سلول های مرده
سطح پوست یا اپیدرم از لایه شاخی و سلول های مرده تشکیل شده است. این سلول ها در سطحی ترین و بالاترین سطح اپیدرم قرار دارند. سلول های قرنیه وظیفه محافظت از پوست بدن را بر عهده دارند که به آن اولین خط دفاعی بدن در برابر عوامل خارجی و بیماری زا می گویند. بدن هر 30 روز یک بار لایه قرنیه را جایگزین می کند. گاهی اوقات پوست مرده روی سطح پوست جمع می شود. لایه برداری یا لایه برداری در اصطلاح تخصصی تر، به شما کمک می کند تا سلول های مرده را از سطح پوست خود حذف کنید تا پوستی شاداب تر و روشن تر داشته باشید.
یکی از مشکلات لایه برداری این است که اگر به درستی انجام نشود، پوست شما ملتهب می شود. به عنوان مثال، در گذشته برخی از افراد پوست خود را با کیسه آب می‌مالیدند. آنها احساس پاکی می کردند، حتی اگر صورتشان از گل پوشیده شده بود. قرمزی پوست نشانه التهاب است. هر چه صورت شما بیشتر تحت این نوع پاکسازی قرار گیرد، پوست شما بیشتر پیر می شود و به مرور زمان چین و چروک های عمیق روی پوست شما ظاهر می شود.
تمیز کردن خاک و چربی
چربی های خاصی به طور طبیعی روی پوست می نشینند که وظیفه آنها مرطوب نگه داشتن پوست است. این چربی خاصیت ضد میکروبی نیز دارد. اما در برخی افراد این روغن منافذ پوست را کاملا می بندد و باعث ایجاد آکنه و جوش می شود. پاکسازی چربی های اضافی روی پوست را کنترل می کند و آلاینده ها و ناخالصی هایی که هر روز روی پوست باقی می مانند را کاملا پاک می کند.
بزرگترین مشکل محصولات مراقبت از پوست که در حذف چربی نقش دارند این است که مصرف کنندگان در مصرف آن زیاده روی می کنند. همین موضوع باعث از بین رفتن اسانس های پوست می شود. استفاده بیش از حد از اسکراب ها و لایه بردارها نه تنها می تواند به پوست شما کمک کند، بلکه می تواند به شما آسیب برساند.
ما با آبرسانی، تغذیه و بهبود گردش خون به پوست کمک می کنیم
برخی از روش های پاکسازی، از جمله بخار دادن و ماساژ صورت، می تواند به بهبود جریان خون در پوست کمک کند. ماساژ همچنین عوامل ضد التهابی و ضد پیری پوست را آزاد می کند. ماساژ پوست سر می تواند از ریزش بیش از حد مو جلوگیری کند. استفاده از پاک کننده ها و کرم های مخصوص که در فرآیند پاکسازی به کار می روند، پوست را هیدراته، ویتامین و تغذیه می کند. این محصولات نقش مهمی در بهبود بافت، رنگ و استحکام پوست دارند.


شناخت انواع پوست: آموزش فیشیال صورت
پوست های چرب: براق، چرب و مستعد آکنه، ضخیم و دارای منافذ باز هستند.
پوست خشک: شفاف با سلول های کوچک، علائم کشش روی سطح پوست و بثورات.
پوست های خشک و حساس: تمام ویژگی های پوست خشک را دارد، علاوه بر این به آن واکنش نشان می دهند و به سرعت ملتهب می شوند.
پوست مختلط: مناطق T صورت (پیشانی و چانه چرب) و ناحیه U صورت (کناره لب ها، زیر چشم ها) احساس خشکی و کشش می کنند.
آشنایی با تمامی روش های تمیز کردن چرم
روش های مختلفی برای پاکسازی پوست چه در منزل، چه در سالن و چه در کلینیک وجود دارد که با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام می شود.
روش های بالینی پاکسازی پوست
این روش یکی از تضمینی ترین روش هایی است که توسط متخصصان و پزشکان انجام می شود و به جوانسازی پوست نیز کمک می کند.
پوست صورت
روش صورت عمدتاً برای مراقبت و درمان پوست استفاده می شود که شامل روش های مختلفی مانند ماساژ صورت، پاکسازی، لایه برداری، حذف دود و رفع ضایعات پوستی است. پاکسازی صورت و گردن به عنوان یکی از محبوب ترین و موثرترین روش های پاکسازی بالینی در جهان شناخته شده است.
پاکسازی پوست با لیزر
پاکسازی پوست با لیزر درمانی تهاجمی است. بنابراین زخم های کوچک و عود کننده روی پوست ایجاد می شود. این زخم ها باعث تحریک پوست و تشکیل سلول های جدید می شوند، بنابراین لکه های آکنه، لکه های پیری، چین و چروک و خطوط ریز روی صورت از بین می روند. لایه برداری با لیزر همچنین منافذ بزرگ شده و بافت پوست را کوچک می کند.
لایه برداری پوست با لیزر با نور درمانی (LED تراپی) و سایر تکنیک ها می تواند گزینه های خوبی برای درمان پوست شما باشد.
پاکسازی پوست با استفاده از روش میکرودرم ابریژن
پاکسازی پوست با استفاده از مالش مزودرمی یکی دیگر از روش های بالینی کم تهاجمی است که سلول های مرده و ناخالصی های پوست را با برداشتن لایه اپیدرمی پوست به طور کامل از بین می برد. در نتیجه با استفاده از این روش پوستی شاداب و جوان خواهید داشت. بهبود گردش سلولی، رشد الاستین و تولید کلاژن از ویژگی های میکرودرم ابریژن است.
پاکسازی پوست با میکرودرم ابریژن
پاکسازی پوست با میکرونیدلینگ
میکرونیدلینگ یکی از جدیدترین روش های پاکسازی پوست می باشد که تاثیر بسزایی در درمان و از بین بردن جای زخم و جوش دارد، این روش یک روش غیر تهاجمی محسوب می شود اما هدف آن جوان سازی پوست و تغذیه آن می باشد.
در میکرونیدلینگ متخصص یا اپراتور از دستگاهی با سوزن های کوچک استفاده می کند که با اعمال فشار معین، سوراخ هایی در عمق مشخصی روی سطح پوست ایجاد می کند که بستری برای ورود سرم و محصولات مراقبت ویژه ایجاد می کند.
به طور کلی، میکرونیدلینگ به بهبود موارد زیر کمک می کند:
آکنه
لکه های پیری یا اسکار روی پوست
منافذ باز بزرگ
اسکار
عدم خاصیت ارتجاعی پوست
چین و چروک و خطوط پوست
روز را خراب کرد
چگونه در خانه از پوست مراقبت کنیم
تمیز کردن خانه یکی از ساده ترین راه ها برای تمیز کردن و مراقبت از صورت است. این روش خیلی موثر نیست چون با مواد گیاهی خانگی انجام می شود. البته برخی از افراد محصولات و تجهیزات پیشرفته ای برای تمیز کردن پوست صورت خود در خانه خریداری می کنند اما این کمی خطرناک است و اصلا توصیه نمی شود.
از آب ولرم استفاده کنید.
آب گرم پوست را تحریک می کند و آب سرد به اندازه آب سرد پوست را نرم نمی کند.
مراحل پاکسازی پوست در خانه
ابزار و مواد مورد استفاده را با دقت انتخاب کنید.
از محصولات مراقبت از پوست متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر پوست خشکی دارید، نباید از کرم مخصوص پوست های چرب استفاده کنید.
دوبار بشویید.
اگر هر روز از آرایش استفاده می کنید، بهتر است دو بار در روز تمیز کنید. یک بار برای پاک کردن آلودگی ها، چربی ها و آرایش صورت و بار دوم برای لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده.
از شستشوی اسید نترسید.
پاک کننده های اسیدی رنگ پوست را تمیز و یکدست می کنند. مطمئن شوید که محصول مناسب برای استفاده روزانه خود را انتخاب کرده اید.
تمیز کردن عمیق را فقط یک بار در هفته انجام دهید.
پاکسازی عمیق را می توان با لایه برداری شیمیایی حاوی 10 درصد اسید لاکتیک در منزل انجام داد، اما بهتر است به سالن های زیبایی و کلینیک های تخصصی مراجعه کنید.
بعد از شستشو لایه برداری کنید.
وظیفه شستشو از بین بردن پوست و سلول های مرده است. برای این کار ابتدا تمام کثیفی ها و چربی ها را از روی پوست خود پاک کرده و سپس آن را بشویید.
عجله نکن پوست خود را نخارانید و از یک پاک کننده خوب پوست استفاده کنید.


نحوه تمیز کردن پوست در آرایشگاه
سفید کردن پوست در چند سال اخیر در سالن های زیبایی رواج پیدا کرده است و با اینکه ارزان است و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد، باز هم تاثیر خوب و قابل قبولی دارد. نظافت در سالن با استفاده از ماسک، عطر و کرم های مخصوص انجام می شود. نتایج فرآیند حذف موهای زائد به مدت چند هفته به پوست تازگی و طراوت می بخشد.
مزیت نظافت آرایشگاه راحت و دلپذیر بودن آن است. افزایش خون رسانی و کلاژن سازی و همچنین تولید سلول های جدید و حتی رنگ پوست از دیگر مزایای این روش است. اما تکمیل این روش یک پاکسازی بالینی است که می تواند پاکسازی عمیق پوست را برای شما به ارمغان بیاورد.
نمونه ای از خدمات بسته بندی آرایشگاه:
ماساژ: برای بهبود گردش خون، آرامش و جلوگیری از روند پیری پوست
خوردن: آبرسانی مجدد و بهبود جریان خون
لایه برداری یا لایه برداری سلول های مرده: با استفاده از ابزارهایی مانند اسکراب، لایه بردارهای شیمیایی یا درمارولرها
با استفاده از انواع صابون ها و محصولات لایه بردار پوست را از آلودگی و چربی اضافی پاک کنید
ماسک صورت برای پاکسازی، آبرسانی و ویتامینه کردن پوست
استفاده از کرم ها و لوسیون های مفید برای آبرسانی و تغذیه پوست
برای تمیز کردن پوست چرب چه باید کرد؟
تولید چربی یکی از ویژگی های بارز پوست صورت است و همین روغن در پوست برخی افراد بیش از حد تولید می شود. به دلیل این مشکل، پوست صورت افراد بسیار متفاوت است. برای کنترل چربی پوست باید از محصولات مراقبتی مخصوص نوع پوست خود استفاده کنید. برای کنترل چربی شکم می توانید این کار را به طور منظم هر 40 روز انجام دهید.
پوست نرم مستعد جوش و آکنه است و وقتی تمیز می شود نیاز به مراقبت و خدمات حرفه ای بیشتر، بستنی واقعی و ... دارد.


https://fatemehhabashi.com/

 

چه کسی به آرایش صورت نیاز دارد؟
کسانی که خطوط ریز زیادی در اطراف چشم و دهان دارند، پوست خشکی دارند، افرادی که روی پوست صورت خود کک و مک دارند و افرادی که در معرض آلودگی های شیمیایی هستند باید پوست خود را مرتب تمیز کنند.
برای پاکسازی صورت از چه وسایلی استفاده می شود؟
کلینیک های زیبایی تخصصی و معتبر از دستگاه های میکرونیدلینگ، دستگاه های میکرودرم ابریژن و دستگاه های فیس آپ استفاده می کنند.





:: بازدید از این مطلب : 744
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: